Błędy w reklamach na Facebooku

Błędy w reklamach na Facebooku – wnioski na podstawie audytów kont reklamowych

Jeśli sam prowadzisz kampanie reklamowe na Facebooku i potrzebujesz świeżego spojrzenia na swoje ustawienia, a jednocześnie nie jesteś zainteresowany audytem lub konsultacjami ze specjalistą, to ten artykuł będzie dla Ciebie. Przybliżę w nim błędy w ustawieniach, które dostrzegam najczęściej. Skąd mam to tą wiedzę? Przeprowadziłem wiele audytów kont reklamowych na Facebooku i wybrałem błędne ustawienia, które pojawiają się najczęściej.

Błędy Pixela Faxebooka

Wszystko zaczyna się od Pixela Facebooka – to od jego konfiguracji powinno się zaczynać dalsze ustawienia reklam. Bez Pixela może nam się wydawać, że robimy coś dobrze, a w rzeczywistości sprawa może wyglądać z goła inaczej. Co daje nam Pixel Facebooka?

·         Statystyki,

·         Cele kampanii,

·         Niestandardowe grupy odbiorców

Pierwsza rzecz to statystyki – bez zaawansowanych statystyk, które dostarcza nam Pixel Facebooka, nie będziemy widzieć wszystkiego. Co z tego, że będziemy mieli informację ilu użytkowników klika w reklamy, jeśli nie będziemy wiedzieli nic o wyświetleniach strony docelowej, dodaniach do koszyka czy też zakupach.

Kolejny aspekt to cele kampanii. Poprawnie wdrożony Pixel Facebooka daje nam więcej opcji dotyczących optymalizacji kampanii. Jest to głównie potrzebne przy optymalizacji pod konwersje. Dzięki Pixelowi Facebooka, algorytm może wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy potencjalnie kupią produkt, który jest reklamowany, a nie tylko wyświetli reklamę użytkownikom, którzy potencjalnie klikną w reklamę.

Ostatni aspekt, ale nie mniej kluczowy, to niestandardowe grupy odbiorców. Bez Pixela nie ma możliwości docierania chociażby do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę.

Analiza poprawności Pixela Facebooka polega na sprawdzeniu wgranego kodu oraz generowanych zdarzeń, które odbiera Pixel.

 

Błędy w kampaniach

To co jest ważne – nie ma jednego schematu kampanii reklamowych, który zadziała w każdym biznesie. Rozłożenie kampanii i ich różnorodność zawsze powinna być dobierana indywidualnie. Krytyczne aspekty, na które powinna być zwracana uwaga:

·         Dostosowanie strategii marketingowej do strategii reklamowej,

·         Odpowiednio dobrany budżet do kampanii,

·         Cele reklamowe dostosowane do strategii,

·         Optymalizacja budżetu – są sytuacje, gdy budżet na poziomie zestawu reklam jest lepszy niż na poziomie kampanii.

 

Błędy w zestawach reklam

O ile coś co jest błędem na poziomie kampanii na koncie reklamowym firmy A, może nie być błędem na koncie reklamowym firmy B, o tyle łatwiej jest uogólnić błędy w zestawach reklamowych. Można być rzec, że są one bardziej uniwersalne. Należą do nich:

·         Bazowanie tylko na zainteresowaniach,

·         Zawężenie umiejscowień, gdy nie dysponujemy dużym budżetem reklamowym,

·         Brak zawężeń demograficznych i geograficznych,

·         Brak wykluczeni remarketingu – największy błąd i bardzo często niezrozumiany.

 

Błędy w reklamach

Czy ta reklama zadziała? Czy ta reklama zwiększy moją sprzedaż? Czy dzięki tej reklamie będę miał więcej leadów? Jeden specjalista powie tak, drugi inaczej. Reklamy i ich odbiór trzeba testować. Ale są pewne aspekty na które zawsze należy zwrócić uwagę:

·         Zbyt mała liczba wariantów tekstów,

·         Zbyt duża liczba reklam w odniesieniu do niskiego budżetu dziennego,

·         Zbyt długie trzymanie jednej reklamy, która przestaje działać (A kiedyś działała),

·         Brak regularnej oceny statystyk i analiz.

·         Brak różnorodności pod kątem formatów.

 

Błędy w stronie docelowej

Ostatni z błędów i często lekceważony – strona docelowa. To tam w większości kampanii ma być ukazany efekt reklam. I często jest to niedoceniane. Czy strona jest przyjazna użytkownikowi? Czy łatwo się w niej odnajdzie? Czy nawigacja jest przyjemna? Czy użytkownik na stronie docelowej ma pokazane to czym przed chwilą zachęciliśmy go do wejścia na stronę w reklamie?

Podsumowanie błędów reklamowych

Do błędów w reklamach należy podchodzić indywidualnie. Nie ma na rynku uniwersalnego kompendium wiedzy, które wskaże wszystkie możliwe niedopatrzenia. Reklama na Facebooku i dostępne ustawienia też zmieniają się zbyt szybko. Dlatego pracując na kontach Facebook Ads kluczowa jest regularna analiza konta reklamowego i szukanie sposobów na ulepszone działanie.